کد خبر: 15039
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
سنگ نیم ور

پیام خانواده - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از حضور غرفه صنایع‌دستی و گردشگری در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ خبر داد و گفت: سنگ نگاره‌های تیمره در نمایشگاه سنگ نیم ور در معرض دید علاقمندان است.

به گزارش پیام خانواده؛ مهدی لعل بار گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور گشایش یافت. این نمایشگاه بزرگترین و حجمی‌ترین نمایشگاه سنگ ایران است که فعالان حوزه سنگ را هرساله گرد هم می‌آورد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات افزود: غرفه میراث‌فرهنگی امسال با نمایش گذاشتن و معرفی سنگ‌نگاره‌های تیمره خمین به صورت اصل و مولاژ در این نمایشگاه حضور دارد.
او با تاکید بر اینکه سنگ‌نگاره‌های تیمره خمین با نقوش منحصر به فردی که قدمت برخی از آنها به بیش از ۴۰هزار سال قبل می‌رسد، حرف‌های زیادی برای گفتن با گردشگرانی دارد، ادامه داد: سنگ‌نگاره‌های تیمره، نشان از تاریخ کهن و هنر کهن منطقهٔ تیمره در استان‌های مرکزی، اصفهان و لرستان است و سیر آثار زندگی انسان طی هزاره‌ها را به نمایش می‌گذارد.
۴۰ هزار تُن سنگ کوپ در فضای ۸۰ هزار مترمربع از ۵۰۰ معدن در ۲۲ استان در این دوره از نمایشگاه ارائه شده که از این نظر به عنوان چهارمین نمایشگاه برتر سنگ دنیا شناخته می‌شود.
نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور بزرگ‌ترین نمایشگاه سنگ کشور، دومین نمایشگاه بزرگ کشور از نظر فضای خالص نمایشگاهی، چهارمین نمایشگاه بزرگ سنگ دنیا و به لحاظ عرضه سنگ کوپ در رتبه اول دنیاست.
معدن‌کاران ۲۲ استان کشور در این نمایشگاه بین‌المللی حضور دارند و سفرا، تجار و هیئت‌های تجاری از کشورهای مختلف دنیا از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.
۷۰ معدن فعال سنگ در شهرستان محلات وجود دارد که ذخیره قطعی ماده معدنی آنها حدود ۳۰ میلیون تن و میزان برداشت سالانه از این معادن ۲ میلیون تن است.
بیش از ۲ درصد سنگ ساختمانی و هشت درصد سنگ تراورتن جهان در محلات تولید می‌شود و ۲۸۰ واحد فرآوری با ظرفیت ۱۸ میلیون مترمربع سنگ در محلات فعالیت دارند که ۱۳ درصد تولید کشور در این خطه انجام می‌شود.
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران تا ۲۰ مهر در نمایشگاه سنگ نیم‌ور دایر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =